مارکوپولو از یک اتهام بزرگ نجات یافت!؛ آیا او به چین رفته است؟ مارکوپولو از یک اتهام بزرگ نجات یافت!


مارکوپولو از یک اتهام بزرگ نجات یافت!؛ آیا او به چین رفته است؟

مارکوپولو از یک اتهام بزرگ نجات یافت!؛ آیا او به چین رفته است؟


مطالعه‌ای جدید عنوان می کند شرح بسیار دقیق از پول رایج و تولید نمک می‌تواند افتخار از دست رفته مارکوپولو، ‌جهانگرد و تاجر مشهور ایتالیایی را به او بازگردانده و نشان دهد که بر خلاف اتهاماتی که به وی وارد شده واقعا به چین سفر کرده بوده است.

"هانس اولریخ وگل" استاد مطالعات چین در دانشگاه توبینگن آلمان علاوه بر تاکید به فریبکار نبودن "پولو" کتاب جدیدش را "مارکو پولو در چین بود" نامگذاری کرده است. به گفته "وگل" قدرتمندترین مدارک از حضور پولو در چین ارائه اطلاعات پیچیده و دقیقی است که وی درباره وضعیت پولی،‌ تولید نمک،‌ درآمد عمومی و جغرافیای اداری که برای مدت‌ها نادیده گرفته شده اما در منابع چینی به کار گرفته شده بودند ارائه کرده است.

این تاریخدان اشاره می‌کند که این منابع چینی مدت‌های طولانی پس از مارکوپولو بررسی و ترجمه شده‌اند و این نشان می‌دهد او نمی‌توانسته این اطلاعات را جعل کند. او حتی قادر به خواندن زبان چینی هم نبوده است.

با وجود اینکه در وجود داشتن فردی به نام مارکو پولو تردیدی وجود ندارد زیرا نشانه‌هایی از خانه او هنوز در اطراف ونیز وجود دارد،‌ بسیاری این سوال را مطرح کرده بودند که آیا این جهانگرد قرن 13 میلادی واقعا به چین سفر کرده است؟

پولو ادعا کرده بود که به همراه پدر و عموی تاجرش در سال 1275 و در سن 17 سالگی به چین سفر کرده است و 24 سال از زندگی خود را به ماجراجویی در شرق چین پرداخته و چندین سال نیز در دربار امپراطور مغول،‌ "کوبلای خان" به خدمت پرداخته است.

از قرن 18 به بعد،‌ تردیدها درباره حقیقی بودن این داستان آغاز شد و بسیاری او را متهم می‌کردند که حتی پا را از قسطنطنیه فراتر نگذاشته است. یکی از دیگر اتهامات وارد شده این است که چرا مارکو پولو در نوشته‌هایش به دیوار چین اشاره‌ای نکرده است، البته مطالعات بعدی نشان دادند این دیوار در زمان پولو وجود نداشته است.

با این همه «وگل» مدارکی را ارائه کرده است که می‌تواند سفر این جهانگرد به چین را به تایید برساند.

به گفته وی پولو تنها کسی بوده که به دقت درباره روند ساخته شدن کاغذ پول در چین توضیح داده و حتی ابعاد و شکل کاغذ و بسیاری از خصوصیات بومی آن زمان چین را به دقت و ظرافت توصیف کرده است.



آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: